Úvodní strana Seznam blogů Blogeři VIP blogy Registrovat se a založit nový blog

Hlavně hodně metůdek!?

Na webu ceskaskola.cz napsal pan prof. M. Dokulil takový odstavec, který nějak rozhořčil pár čtenářů. Podívejte se tam. Vypadá to, jako by psal o tom, že je nějak moc těch školení metodiky a didaktiky, ale že vše stejně závisí na osobě učitele. Pokusil jsem se tam vložit komentář, ale jako vždy, zmizel v hlubinách internetu a nevynořil se. Mám ho naštěstí v Ctrl C a tak ho dám sem.

Já myslím, že příspěvek od p. profesora je  začátek nějakého zajímavého textu, ne? A asi spadl program, spojení do sítě atd.Těším se, až přijde na web celý článek a hlavně ty závěry.
Zkusím čtení s předvídáním:
Dál se dočteme, jak za všemi zvládnutými metodami nakonec stejně musí stát osobnost učitele, jeho IQ, jeho EQ, a jeho odbornost. Protože už jsem viděl dost učitelů i lektorů DVPP mrskat „metodami“, jak když mrská bičem, jenže to učení u žáka začalo a končilo tou vždy metůdkou. V učení  však jde vždy o TRVALÉ POROZUMĚNÍ (nebo ovšem upevnění postoje či dovednosti), obvykle nějakému  závažnému problému, velkému pojmu či myšlence. A k dosažení takového porozumění jsou sice moc potřebné metody práce, které aktivizují žáka, ale zárooveň musí být ve třídě a škole celkové prostředí, které svědčí pro učení, myšlení, vážný zájem o sebezlepšování. Děti jsou děti, nemají z toho pojem a jejich rodiče většinou taky nemají moc pojem, znáte to. Takže to visí na škole a učitelích. Aby neskončili jen na metůdkách z nějakého DVPP, kde jim nasypali hromadu „šikovných her do výuky“, ale aby za vším hledali hlubší souvislosti poznávání a učení a aby uměli respektovat a zároveň vést nedospělce.
Na to se těším, jak to pan profesor pojedná. Musím říct, že na fakultě učitelské tohoto se studenty dosahovat je přetěžké, protože pro mnohé už je na to pozdě: výchova jejich v tom smyslu byla zanedbána i zabedněna už na základce a mají s tím velké problémy. Ale vždy jich v ročníku je řada, kteří můžou dorůst v osobnost učitelskou, která nebude deformovaná nějakou malicherností, kázeňskostí, mindrákem, hledáním chyby a ukájením se na vyžadování správných odpovědí u otázek, k nimž žádná správná odpověď nemůže být…
Takže?


    nikdo zatím nehodnotil

Jeden komentář k příspěvku

  1. avatar

    Omlouvám se za problémy na České školy, celý článek je odkazován a možnost vložit komentář funguje.

Přidejte komentář

Abyste mohli komentovat příspěvky, musíte být přihlášení.