Plané spory, např. o memorování

Nemá cenu protahovat spory o to, kolik  se toho děti mají ve škole memorovat, a čemu všemu by naopak měly porozumět. Podstatu si můžeme říct v jediném výroku – a ten se můžem buď namemorovat, nebo jej pochopit, anebo ještě lépe – hádejte teď co! Prozradím to až dole… Tady je ten výrok:

„Znalost je, když víte, že rajčatům se říká rajská jablka. Moudrost je, když z nich nepečete jablečný štrůdl.“

A pro situace, ve kterých se i nadále vedou diskuse o „znalostech“ a „obsahu učiva“ a „povinných osnovách“, se můžeme namemorovat další výrok, nebo ho pochopit, anebo?

„Nehádej se s idiotem – stáhne tě na svou úroveň a tam tě zkušeně porazí svými zbraněmi…“

A co že je ta slíbená nejvyšší moudrost, která se týčí i nad zapamatováním i nad  pochopením? Jo, holenku, na tu musí člověk přijít, tu mu nikdo nemůže takhle bezpracně vyslepičit, tak se taky trošku namáhejte 🙂